Thursday, July 7, 2011

Engkaulah Inspirasi Kami

In the Name of Allah

InsyaAllah, hari esok 8 Julai merupakan ulang tahun kelahiran buat insan yang teristimewa dalam keluargaku. InsyaAllah, tahun ini genaplah umurnya yang ke-61 tahun. Subhanallah!! Masa berlalu begitu pantas. Begitu banyak jasa dan pengorbanan yang beliau kerahkan untuk membesarkan abang2, kakak dan akhir sekali adalah aku. Beliau sanggup bersusah payah membesarkan kami dan menjaga kami dengan sebaik mungkin serta sanggup melakukan apa sahaja demi memastikan kehendak anak-anaknya tercapai.

Alhamdulillah, hari ini anak-anakmu sudah semakin membesar dan ada juga yang sudah mempunyai keluarganya sendiri. Long, Ngah, De, Teh dan Chik.. Adik mendoakan semoga kita adik-beradik akan terus menjaga insan yang teristimewa ini sehinggalah akhir hayat kita. Rasanya tidak terbalas lagi dengan segala apa yang telah beliau berikan kepada kita selama ini.

InsyaAllah, semoga kita sebagai adik-beradik akan sentiasa tolong menolong dan berusaha menggembirakan insan yang teristimewa ini dengan menunaikan segala permintaan dan hajatnya. InsyaAllah.

Buat insan teristimewa ini, kami mendoakan semoga dikau dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, ditetapkan iman dan sentiasa berada di dalam lindungan Allah S.W.T selalu hendak-Nya. Halalkan makan minum kami selama ini. Tanpa doamu, tidaklah kami berjaya sehingga ke hari ini. Semoga kami sentiasa mengingati dan menyayangimu kerana Allah S.W.T. InsyaAllah.

Sesungguhnya dikaulah inspirasi kami!!

Nukilan daripada anakandamu di Bumi Kenyalang,
Adik.



Siapakan insan yang istimewa ini?? Cer teka? Hehe.. Beliaulah bondaku yang kini berada di kawasan perkampungan yang aman damai di Pekan, Pahang. Semoga mereka berdua (mak dan bah) sentiasa sihat selalu hendak-Nya. Jaga diri baik2 ya. InsyaAllah, seandainya ada umur yang panjang, kita akan berjumpa juga pada hujung Julai nanti. InsyaAllah.

Mak, Selamat menyambut Ulang Tahun Kelahiran. Semoga dengan umur yang panjang ini, kita memperbanyakkan lagi amal ibadat kepada Allah S.W.T. InsyaAllah, amin Ya Rabb.

No comments:

Post a Comment

Jom komen. Cer tulis sikit.