Thursday, January 6, 2011

Bermula sebuah perjuangan....


Alhamdulillah. Pejam celik, pejam celik kita sudah pun memasuki bulan yang baru, tahun yang baru, umur yang semakin meningkat, kematian yang semakin dekat, dan perjuangan menempuh cabaran dalam dakwah, pelajaran, kerjaya dan lain-lain mesti diteruskan. Insya-Allah, semoga Allah S.W.T memberi kekuatan iman dan kesihatan tubuh badan yang baik kepada kita.

Kadang kala aku terfikir, apakah matlamatku dalam hidup di dunia yang penuh dengan pancaroba ini? Adakah hanya mengejar segulung ijazah dan cita-cita? Atau mencari keredhaan Allah? Memang tidak dapat dinafikan bahawa ilmu itu penting kerana dengan ilmu, seseorang itu akan lebih dihormati, disanjungi, dan dapat meningkatkan taraf hidupannya.

Begitu la juga dengan aku yang sekarang ini sedang menuntut ilmu di bumi kenyalang ini. Pelbagai cabaran dan rintangan yang perlu aku hadapi untuk membalas jasa dan perngorbanan emak dan abahku. Tahun ini, aku akan berdepan dengan dugaan yang hebat iaitu menyiapkan Projek Tahun Akhir (PTA). Risau juga apabila pensyarah-pensyarah sudah bertanyakan progress work, sedangkan aku masih terkial-kial memikirkan subject matter apa yang sesuai dalam work aku tu...erm.........berehat dahulu, sambil memikirkan idea.......

No comments:

Post a Comment

Jom komen. Cer tulis sikit.