Saturday, May 19, 2012

Rezeki di tangan Tuhan

In the Name of Allah

Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah S.W.T kerana dengan limpah kurnia-Nya dapat lagi kita berjumpa pada hari ini. Selawat dan salam ditujukan kepada Nabi junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w, para sahabat dan keluarga baginda.

Hambo Dhoif (HD) ingin meminta maaf kerana sudah lama mendiamkan diri. Maklumlah baru-baru ini, HD baharu sahaja mengambil peperiksaan Pegawai Tadbir dan Diplomatik di UMP Gambang. Alhamdulillah, walaupun soalan ada susah dan senang, HD berusaha juga untuk menjawabnya dan insyaAllah, sekiranya ada rezeki dalam jawatan tersebut, HD sangat gembira dan bersyukur kepada Allah S.W.T kerana membolehkan HD membalas jasa dan pengorbanan ibu bapa dan adik-beradik HD. 16 Jun 2012 nanti, result peperiksaan PTD akan keluar. HD sangat berharap agar terpilih salah seorang calon yang akan berjaya untuk pergi ke peringkat seterusnya iaitu sesi temuduga. Daokan yang terbaik ye untuk HD.


HD tahu jawatan ini sangat ramai persaingannya. Semuanya bergantung kepada rezeki daripada Allah, berkat usaha daripada diri sendiri dan juga doa restu daripada ibu bapa, guru-guru, adik-beradik dan makhluk yang berada di sekeliling kita. InsyaAllah, satu je yg HD pegang, "sekiranya ada rezeki, tidak ke mana!"

HD selalu mendoakan agar sahabat-sahabat HD sentiasa berada dalam perlindungan Allah S.W.T dan sentiasa berusaha ke arah pembaikan diri yang lebih baik. InsyaAllah. Semoga kalian mendapat apa yang dicita-citakan.

HD rasa cukuplah sampai di sini sahaja yang dapat HD coretkan kepada sahabat-sahabat sekalian. InsyaAllah, seandainya dipanjangkan umur, kita akan berjumpa lagi ye.

Salam..

Pagi sabtu yang indah, 19/05/2012.

No comments:

Post a Comment

Jom komen. Cer tulis sikit.